BLOG -21 (PROJE SATIŞ EKİBİ PRİM SİSTEMİ)
- Ayşe GÜNEŞ
- 23 Oca 2023
- 1 dakikada okunur
Diyelimki “proje satış” ayağını kendi bünyenizde çözeceksiniz. O halde şunları öneririm:
Satıcılar TÜCCAR ruhludur. Onu standart bir bordroya mahkûm ederseniz içindeki yaratıcı zekâsını bloke edersiniz.
Bu sebeple hedefler ve başarı kriterleri net olmalıdır. Performans kriterleri belirgin olmalıdır ve bu kriterleri birden çok noktadan kontrol edip sonucu etkin bir korelasyonla teyit edilmelidir. Ve tek başarı göstergesi de satış rakamı olmamalıdır.

Ekibimle ilgili benim prim yöntemim şu : “Satış danışmanı arkadaşım rakam bazında ay içinde toplam ne kadar ciro yaptıysa onun binde …. bilmem kaçı” şeklindedir. Yani 2+1 satarsan şu, 4+1 satarsan bu şeklinde değildir. İki tarafı da memnun eden ve herkesin ne alıp-vereceği NET olarak belirlenmiş toplam cirodan primlendiren bir yapıdır.
Ayrıca bilinmelidirki, satış danışmanını gözleyen kişi Satış kökünden değilse o yöneticiyle aralarında hiçbir zaman doğru etkileşim olmayacağını da bilin isterim. Mükemmel sonuç hiçbir zaman elde edilemeyecektir.
Satışçı takılıp tökezlediğinde motivasyon artıracak, destek ve taktik verecek “KOÇ” a

ihtiyaç duyar. Hesap soracak X bölüm müdürüyle veya patronla kesinlikle görüşmek istemez. “Çok biliyorsan geç yerime sen başar” der, kapıyı çarpar gider.
Lütfen kendinize iyi bakın, sevgiyle kalın güzel insanlar!
Ayşe Güneş